Zoals jullie ongetwijfeld al weten, bestaat Poona in 2024 vijftig jaar. En niet alleen wij vieren een jubileum, ook de sporthal en een aantal andere verenigingen hebben feest.
Wij (Poona) gaan natuurlijk bijzondere activiteiten organiseren om dit te vieren. Wellicht het meest ambitieuze plan is om samen met alle sportverenigingen, culturele verenigingen én ondernemers éénmalig een EXPOGA 2.0 te organiseren. 45-plussers die in Gaanderen zijn opgegroeid kennen de EXPOGA vast nog wel. Een Ondernemersbeurs die van eind jaren ’70 tot halverwege jaren ’80 werd georganiseerd door de Ondernemers Federatie Gaanderen. Nog steeds wordt er regelmatig gesproken over dit jaarlijkse evenement ‘van vroeger’.
EXPOGA 2.0 gaat wat ons betreft verder
Naast een ondernemersbeurs, laten we zien wat Gaanderen te bieden heeft op het gebied van sport en cultuur. Alle verenigingen doen wat ons betreft mee! Vanwege het jubileum willen we dit evenement upgraden met sport en cultuur om niet alleen de ondernemers, maar ook de sportverenigingen (en met name de jubilerende) flink te promoten.
De EXPOGA 2.0 wordt een groot evenement met een regionale uitstraling. We zetten Gaanderen flink op de kaart. Dit lukt alleen als we met z’n allen de handen uit de mouwen steken! Vele handen maken licht werk. Daarom tuigen we deze zomer een vrijwilligersorganisatie op, bestaande uit een kernteam en diverse themateams. Hiervoor sluiten vanuit alle verenigingen en ondernemers vrijwilligers aan. Het liefst mensen met veel enthousiasme en skills op de benodigde onderdelen.
Kernteam en themateams
Deze zomer en het begin van het najaar, is de belangrijkste taak van het kernteam en de themateams, om de haalbaarheid, het go – no go moment, te onderzoeken. Tot die tijd maken we geen kosten en gaan we geen verbintenissen aan met andere partijen. Wel inventariseren we de kosten (opvragen offertes) en onderzoeken we de inkomsten (deelname bedrijven, sponsoring, etc.).
Kernteam:
– Coördineert
– Stuurt en enthousiasmeert
– Verantwoordelijk voor uitvoering, budget, planning geheel
– 7 à 8 mensen waarvan 1 vertegenwoordiger per themateam
Themateams:
– Werken thema uit
– Verantwoordelijk voor uitvoering, budget, planning thema’s
– 3 à 5 mensen per themateam
Vooralsnog voorzien we de volgende themateams:
Themateam: | Taken (niet limitatief) |
Ondernemers /sponsoring | Mobiliseren enthousiasmeren ondernemers Meedenken over standruimte/indeling Meedenken over kostenplaatje Sponsormogelijkheden |
Sport: handjes en invulling thema sport | Invulling thema sport Sportactiviteiten/ programmering Ledenwerfactie Meedenken over ruimte en faciliteiten |
Cultuur: invulling cultureel programma | Invulling cultureel programma Optredens/ programmering Meedenken over podia/aankleding/techniek Ledenwerfactie |
Marketing/communicatie | Genereren persaandacht Special in Gaanderbode? Persberichten/ advertenties/ advertorials Communicatie met pers |
Horeca | Invulling horeca Samenwerking Gaanderense horeca Meedenken benodigde faciliteiten Inrichten horecapleinen |
Facilitair/Aankleding/techniek | Techniek, aankleding Toegangscontrole Vergunningen Toezicht/veiligheid |
Vind je het leuk om hieraan bij te dragen, samen te werken met vrijwilligers van andere verenigingen en op deze manier een supergaaf evenement neer te zetten? Meld je dan aan via voorzitter@gbcpoona.nl en geef aan bij welk themateam je aan wilt sluiten. Heb je vragen? Stel ze dan gerust!